"; echo ""; echo ""; echo ""; echo ""; echo ""; echo ""; if (!empty($nyhets_id)) { $result = mysqli_query($link, "SELECT id,rubrik,LEFT(innehall,200) as innehall,bildurl FROM nyheter WHERE id = '$nyhets_id'") or die (mysqli_error()); while ($row = mysqli_fetch_array($result)) { echo ""; echo $row['rubrik']; echo " - emotorsport.se "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo ""; } } else if (!empty($blogg_id) && $sofie==$in) { $result = mysqli_query($link, "SELECT id,rubrik,LEFT(innehall,200) as innehall,bildurl1 FROM blogg_sofielundmark WHERE id = '$blogg_id'") or die (mysqli_error()); while ($row = mysqli_fetch_array($result)) { echo ""; echo $row['rubrik']; echo " - emotorsport.se/sofie "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo ""; } } else if (!empty($blogg_id) && $fredrik==$in) { $result = mysqli_query($link, "SELECT id,rubrik,LEFT(innehall,200) as innehall,bildurl1 FROM blogg_fredrikahlin WHERE id = '$blogg_id'") or die (mysqli_error()); while ($row = mysqli_fetch_array($result)) { echo ""; echo $row['rubrik']; echo " - emotorsport.se/fredrik "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo ""; } } if (!empty($video_id)) { $result = mysqli_query($link, "SELECT id,titel,url,media,anvandare,thumb FROM video WHERE id = '$video_id'") or die (mysqli_error()); while ($row = mysqli_fetch_array($result)) { echo ""; echo $row['titel']; echo " - se videon via emotorsport.se "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo ""; } } else { echo "emotorsport.se - allt om rally!"; echo ""; } ?>
"; echo $row['text_']; echo ""; echo $row['text']; echo ""; echo $row['_text']; echo ""; } if (!empty($row['logo'])) { if (!empty($row['id_1'])) { $result1 = mysqli_query($link, "SELECT id,id_1,namn,url,logo,ej_src FROM reklam WHERE id_1 = '100' ORDER BY RAND() LIMIT 1") OR die (mysqli_error()); while ($row1 = mysqli_fetch_array($result1)) { echo "   "; echo ""; } } else { echo "   "; echo ""; } } if (!empty($row['video'])) { echo "   
"; echo "   
"; echo $row['_text']; echo "

"; } else { echo "   
"; echo $row['flash']; echo "

"; }} ?>
   


  NYHETER
  PRESSRELEASER
  RALLYFOTO
  INTERVJUER
  INBJUDNINGAR
  RESULTAT
  TABELLER
  WEBTV & VIDEO
  E-CUPEN
  SVENSKA
       RALLYCUPEN

  RALLY VM - WRC
  RALLY EM - ERC
  RALLY SM
  KÖP & SÄLJ
  KALENDER



© Reiger

   | START | OM EMOTORSPORT.SE | ARKIV | LÄNKAR |

Intervju

Pressvisning med Fredrik Lindh.



© Ericsson-Motorsport Pressvisningen blev en succé!
Många rallyförare har ännu inte börjat fundera över 2006 års säsong. Men hos Fredrik Lindh är det annorlunda. Där är det mesta spikat inför 2006. När planerna presenterades så var media inbjuden till Mjölby centrum där Fredrik under fredag och lördagen berättade om sin satsning på framtiden. Tidningar och tv fanns plats vid pressvisningen för att bevaka och se vad som var på gång. Under fredagseftermiddagen dök också en rallysimulator upp där besökarna kunde få känna på att köra rally. Intresset var stort och när simulatorn var på plats så blev det en stor succé som drog mycket folk till den och teamet. Under fredagen fanns också Joakim Längberg på plats och visade sin tävlingsbil, en Mitsubishi Lancer. Joakim fanns dock bara på plats under fredagen för på lördagen så användes bilen under rallytävlingen Viks 8:an.

Fredrik, en i trebilsteam.
Rallyföraren Fredrik Lindh är alltså en av de första som har klart för sig vad som gäller rallysäsongen 2006. Sedan länge har det varit klart att det blir satsning med en Ford Fiesta ST och tävlande i Ford Flexifuel Cup och SM. Fredrik kommer köra för Modulbygg Motorsport som tills nästa år bildar trebilsteam där Fredrik kommer köra ihop med Daniel Gustavsson och Per Eklund. Daniel tävlar för SMK Uppsala och kör i år en Renault Clio och Per Eklund tävlar för Rasbo MK i en Seat Ibiza men kommer alltså till start i en Modulbygg Fiesta nästa säsong.

© Ericsson-Motorsport Nysatsning i ny bil.
Fredrik tävlar för klubben MSK Kvarnvingarna och har tidigare tävlat med en Volvo 240 i Volvo Originalklassen och nu senast i en Peugeot 306 i grupp N klassen. Peugeot 306:an har tyvärr strulat senaste året och tävlandet har därav varit sparsamt och något nytt behövdes både för att fortsätta tävlandet och för att fortsätta utvecklas som rallyförare. Nu väntar en nystart i karriären med en ny fabriksbyggd Ford Fiesta ST. Flera sponsorer har knutits till Fredrik där bl.a. Modulbygg som är trebilsteamets huvudsponsor syns. I övrigt finns bl.a. entreprenadföretaget Befab, Fordhandlaren Foremabil och JC som sponsorer. Vem som kommer att sitta bredvid Fredrik och läsa noter är ännu inte helt klart men det mesta tyder på att rutinerade Jörgen Karlsson kommer agera co-driver, Jörgen som tidigare bl.a. åkt det Tyska mästerskapet ihop med Patrik Olsson är rutinerad i notläsandet. Fredriks mål är att först och främst åka Ford cupen men också SM serien. Satsningen med Forden gäller först 2006 års säsong och sedan får man utvärdera och se vad som händer där efter.

© Ericsson-Motorsport Bilen försenad.
Till pressvisningen var det tänkt att Fredriks tävlingsbil skulle stå färdig men bilen han inte bli klar. Då lånades en av Fords "visningsbilar" in till pressvisningen men Fredriks bil kommer i stort sett se ut som den som uppenbarade sig under visningen. Teamet som var först att beställa bilar till nästa års cup hade räknat med att få bilarna tävlingsklara till slutet av augusti för att kunna testa och vara väl förberedda inför säsongen 2006. Men nu har datumet flyttats fram till slutet av oktober då växellådan som byggs och utvecklas av Engelska M-sport inte kan leverera växellådan förrän slutet av oktober. Enligt uppgifter kommer man att utveckla och modifiera växellådorna mer är vad som först var planerat. Allt för att få en så stark och tillförlitlig bil som möjligt inför den stora satsningen Ford gör på cupen. Vidare så är det planerat att ett gemensamt test med Fiesta ekipage innan säsongen drar igång för att alla ska få möjlighet att känna på bilen och få tips och råd om inställningar innan första tävlingen.

© Ericsson-Motorsport Vad är Ford Flexifuel Cup?
Ford stortsatsar på Cupen vid namn Ford Flexifuel Cup med en prispott på upp till 1 miljon. Bilarna körs på det miljövänliga etanol, E85, bränslet. Cupen innehåller 8 deltävlingar varav SM seriens första och sista deltävlingen kommer ingå. Så de som satsar på att åka både cupen och SM serien får räkna med 11-12 tävlingar och en häktisk tävlingssäsong. Ingen plats för onödigt garagearbete om alla tävlingar ska kunna åkas. Bilarna kan köpas i byggsats för den händige eller "nyckelfärdig" för den som så önskar, priset varierar mellan ca 250´000 till 320´000 + moms beroende på utrustning och vilket sätt man väljer att köpa bilen på. När bilen är klar och man anmält sig till cupen så kan man räkna med givmild poängskala i tabellen där startpoäng, resultatpoäng efter placering samt bonuspoäng, (t.ex. poäng för sträckplaceringar) kommer att delas ut och prispotten kan hamna på totalt upp till 1 miljon kronor.

Stort intresse och flera klara.
Flera förare är mer eller mindre klara för cupen där namn som bl.a. Jonas Olsson, Mats Adielsson och Joakim Nyman är klara för cupen förutom Modulbyggs tre ekipage. Det finns också ett stort intresse från flertalet förare som ännu inte bestämt sig, bl.a. rapporteras att den nu Corolla åkande Mattis Olsson är en av de som visat intresse för cupen och vad vi erfar så har också en tidigare SM guld medaljör i N2 klassen visat stort intresse för cupen.

© Ericsson-Motorsport
Detta är varken det sista vi hör om Fredrik Lindh eller Ford Flexifuel Cup, räkna med att vi kommer att fortsätta bevaka och se vad som händer med Fredrik Lindh i Modulbygg Motorsport och med Fords Rallycupen. Fredrik laddar redan för säsongen 2006 och som synes på bilden så väntar han på första testrundan!


(Foto: överst, Fredrik Lindh med sin nya rallybil.)
(Foto: mellan, Fredrik på plats vid ratten i sin nästa rallybil.)
(Foto: mitten, Flera av sponsorerna redan på plats.)
(Foto: mellan, Ford Fiesta ST.)
(Foto: underst, I väntan på första testrundan.)



<- Tillbaka



 Â© Ericsson-Motorsport, emotorsport.se - 1999-2024.