"; echo ""; echo ""; echo ""; echo ""; echo ""; echo ""; if (!empty($nyhets_id)) { $result = mysqli_query($link, "SELECT id,rubrik,LEFT(innehall,200) as innehall,bildurl FROM nyheter WHERE id = '$nyhets_id'") or die (mysqli_error()); while ($row = mysqli_fetch_array($result)) { echo ""; echo $row['rubrik']; echo " - emotorsport.se "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo ""; } } else if (!empty($blogg_id) && $sofie==$in) { $result = mysqli_query($link, "SELECT id,rubrik,LEFT(innehall,200) as innehall,bildurl1 FROM blogg_sofielundmark WHERE id = '$blogg_id'") or die (mysqli_error()); while ($row = mysqli_fetch_array($result)) { echo ""; echo $row['rubrik']; echo " - emotorsport.se/sofie "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo ""; } } else if (!empty($blogg_id) && $fredrik==$in) { $result = mysqli_query($link, "SELECT id,rubrik,LEFT(innehall,200) as innehall,bildurl1 FROM blogg_fredrikahlin WHERE id = '$blogg_id'") or die (mysqli_error()); while ($row = mysqli_fetch_array($result)) { echo ""; echo $row['rubrik']; echo " - emotorsport.se/fredrik "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo ""; } } if (!empty($video_id)) { $result = mysqli_query($link, "SELECT id,titel,url,media,anvandare,thumb FROM video WHERE id = '$video_id'") or die (mysqli_error()); while ($row = mysqli_fetch_array($result)) { echo ""; echo $row['titel']; echo " - se videon via emotorsport.se "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo " "; echo ""; } } else { echo "emotorsport.se - allt om rally!"; echo ""; } ?>
"; echo $row['text_']; echo ""; echo $row['text']; echo ""; echo $row['_text']; echo ""; } if (!empty($row['logo'])) { if (!empty($row['id_1'])) { $result1 = mysqli_query($link, "SELECT id,id_1,namn,url,logo,ej_src FROM reklam WHERE id_1 = '100' ORDER BY RAND() LIMIT 1") OR die (mysqli_error()); while ($row1 = mysqli_fetch_array($result1)) { echo "   "; echo ""; } } else { echo "   "; echo ""; } } if (!empty($row['video'])) { echo "   
"; echo "   
"; echo $row['_text']; echo "

"; } else { echo "   
"; echo $row['flash']; echo "

"; }} ?>
   


  NYHETER
  PRESSRELEASER
  RALLYFOTO
  INTERVJUER
  INBJUDNINGAR
  RESULTAT
  TABELLER
  WEBTV & VIDEO
  E-CUPEN
  SVENSKA
       RALLYCUPEN

  RALLY VM - WRC
  RALLY EM - ERC
  RALLY SM
  KÖP & SÄLJ
  KALENDER



© Reiger

   | START | OM EMOTORSPORT.SE | ARKIV | LÄNKAR |

Intervju

5 frågor inför finalen av Energicupen



© Ericsson-Motorsport Claes-Erik Eriksson inför Energicupsfinalen.
På lördag körs årets final av Energicupen. Finalarrangör är Skillingaryds MK som anordnar en deltävling i form av backtävling. En backe om ca 700m ska köras tre omgångar. Segrarna i de båda klasserna är inför finalen klara. Men slaget om andraplatsen är fortfarande öppet. Vem tar pallplatserna bakom Peder Hadarsson och Samuel Linddahl som är klara segrare i respektive klasser. Med anledning av finalen har vi ställt 5 frågor till treorna i de båda tabellerna som har god chans på avancemang. Nu är det dags för Claes-Erik Erikssons tur att berätta om vad som komma skall.

Vad tror du om dina chanser att nå andraplatsen?
- Jag vill väl tro att chansen är god att lägga beslag på 2a platsen, förra året var jag 4:a och då åkte jag bara hälften av tävlingarna så jag är fylld av tillförsikt och om växellådan inte obehagligt nog vägrat att behaga Gudarna som i Taberg, skulle det åtminstone teoretiskt vart möjlig att fightas om segern, men ett fel som jag aldrig under 23 års rallytävlande upplevt inträffade ,gör att ja undrar om inte "trollen" vart framme och pillat lite på fel ställe, så nu har ja Bodyguard...

Vad har du för tidigare erfarenheter av backen som finaltävlingen avgörs i? Positiva och negativa?
- Tävlingen i sig har jag bara bra erfarenheter av, har väl genom åren åkt ca 25 liknande tävlingar. Bl.a. i Braås, Norrköping, Nybro, Helsingborg samt i Kyllås ett antal gånger. Det positiva är att det är en okomplicerad "backe" med bara 2 svängar som "gäller" att ta på rätt sätt. Men det finns en sak som är negativt för mig och som kan vara avgörande. Jag är Höjdrädd! avslutar Claes-Erik med ett skratt.

© Ericsson-Motorsport Hur summerar du din E-cups säsong så här långt? Gått som du väntat?
- Cupen i stort har vart bra, jag öppnade dock lite för försiktigt samt en förarglig felnavigering i Nässjö där jag tappade 2:a platsen i Klass 1. Den senare delen har gått bra förutom i Taberg då. Måste dock säga att konkurrensen är betydligt hårdare i år än förra året. Resultat då, tja det är en del nya namn med i VOC denna gång så det är ganska öppet samt att andra har införskaffat sig VOC bilar. Nicklas i från vår egna klubb, Kinds MK har bl.a. bytt till VOC så vem vet. På lördag eftermiddag vet vi hur det gått.

Hur tror du tävlingen slutar rent resultatmässigt? Några överraskningar?
- Själv hoppas jag att ja är bland de 3 bästa i klass 1 samt före Kristian Gustavsson så är jag 2:a i cupen men det är hårt om platserna 2 till 4. Jag har dock justerat till denna tävling, eftersom jag åker med katalysator, sedan förra året så skall CO-höjas för att ge rätt effekt inklusive koll av tändning, kam-vinkel, luftfilter, oljefilter, stift, rotor o fördelarlock. Vi hittade 7hk vid justeringen. Sedan ska byte av olja i lådan o bakaxeln gör sitt till att det går så lätt det bara går.

I klass1 tabellen är det också öppet, från andraplats och nedåt. Hur tror du det går där?
- Svårt att säga hur det går där. Men för min del är det svårare att slå sig in bland dom 10 bästa i totaltabellen men vi skall ge det ett försök, har som bästa tid 40,02 sec i andra åket förra året och det är målet att slå. Så nu gäller det att fälla ner ögonbrynen och inget hmm hmm och orgeltrampande utan fullt ÖSSS för att citera R Sandberg.


(Foto, överst: Claes-Erik Eriksson på folkracebanan i Nässjörundan.)
(Foto, underst: Claes-Erik attackera mot många poäng i Brottsrundan.)




<- Tillbaka



 Â© Ericsson-Motorsport, emotorsport.se - 1999-2024.