Mastertrailer.   

   
Gulf Race Fuel, SA Tech AB   

   
SA Tech AB   

   
Trendab AB   

   
MaxSport   

   
Carless Racing Fuels.   

   
Mats Bilar   

   


  NYHETER
  PRESSRELEASER
  RALLYFOTO
  INTERVJUER
  INBJUDNINGAR
  RESULTAT
  TABELLER
  WEBTV & VIDEO
  E-CUPEN
  SVENSKA
       RALLYCUPEN

  Rally VM - WRC
  Rally EM - ERC
  KÖP & SÄLJ
  KALENDER



© Reiger

   | START | OM EMOTORSPORT.SE | ARKIV | LÄNKAR |

Pressrelease

Pressinfo från Fredrik Lindh, Fredrik Lindh Motorsport.



2006-07-31: Läkarundersökning visade goda resultat.
Fredrik Lindh var idag på läkarundersökning fem veckor efter avåkningen på Gotland. Under dessa veckor har han inte fått stödja på benet pågrund av att benet ska läka ihop ordentligt. Läkaren meddelade att benet såg mycket bra ut och att Fredrik nu får börja stöda benet igen i den mån det går och inte gör ont. Därmed håller tidschemat för en planerad comeback som teamet har tänkt.
- Det var skönt att få ett positivt besked och att benet ser bra ut säger Fredrik efter läkarundersökningen. Nu ska jag rehabträna och bara koncentrera mig på att bli så bra som möjligt igen. Nu känns det lite lustigt för musklerna i benet är inte som dom ska så det kommer bli hårt att komma tillbaka. Men huvudsaken är att allt går enligt planerna och nu är det upp till mig, säger Fredrik.

Nu väntar lite regn enligt smhi så teamet planerar nu att börja jobba med bilen på allvar. Den nya karossen står klar så det ska jobbas nu.

En fortsatt trevlig sommar önskar Fredrik med team.

Mvh; Fredrik Lindh Motorsport




2006-06-26: Fredriks egna ord efter kraschen.
Vi kom till Gotland på torsdagen för att kunna testa under fredagen. Allt kändes väldigt bra med bilens inställningar o jag sa hur jag ville ha mina noter till Erik Gustavsson som skulle vara min kartläsare under rallyt. Vi åkte fem repor på testvägen o vi kände att allt flöt på bra.

Vi gjorde sedan en översyn på bilen och besiktade utan problem på fredagskvällen.

Det var en lugn lördagsmorgon med mycket vatten drickande. Det var varmt på Gotland denna helg o för att kunna behålla en hög koncentration genom rallyt drack jag säkert två liter vatten innan start. KL 11.36 startade vi rallyt med transport ut till ss1.

Första sträckan gick ganska bra, det var nytt med Pirellidäcken som visade sig bromsa väldigt bra så innan jag vande mig vid dom så vart det lite tidiga broms punkter i vägbytena. Vid något tillfälle hoppade även tvåans växel ur på ett lite sämre väg parti men bortsett från det o nästan ett ”gubbstop” i starten så gick sträckan bra. I målet vart jag lite förvånad då jag bara var 5,8 sek efter snabbaste Ford. (Henrik Karlsson)

Mellan sträckorna sa vi till varandra att vi inte ska öka tempot utan ta bort de misstag som vi gjorde på ss 1. Skulle vi göra en sträcka utan misstag så skulle vi ju närma oss de andra och därmed vara med i toppen. Sträcka 2 gick också väldigt bra, det mesta stämde i körning o mellan mig o kartläsaren var det inga problem. Erik gav mig noterna precis som jag ville ha dom o jag kände mig verkligen lugn o koncentrerad med han i bilen. Ända lilla orosmomentet var att tvåans växel hoppade ur flera gånger på de partierna då vägen var lite hoppig o dålig. Så i bakhuvet fanns det en liten oro över vad som hade hänt, lustigt nog så var det inga problem på de fina partierna av sträckan då allt fungerade klockrent. Vi hade verkligen hittat vårt tempo, bestämd körning, jag började hitta bromspunkterna och körningen var ren som jag säger. Alltså utan några incidenter utan bara ett ”gött” flyt.

Vi visste innan start att vi skulle passera service platsen, det var en raka förbi den o sen fram till en kombination av två kurvor. Jag såg ”gullabo” stå på höger sida vid servicen sen var allt klart för svängen o jag förbereder vänster svängen. Jag styr in o sen kommer jag bara ihåg att vi glider rakt emot ett stort träd. Sen börjar vi slå runt o jag kommer sen ihåg att vi ligger på sidan och att det börjar brinna i spolarburken. Sen minns jag inte så mycket mer fram till att jag ligger på gräset med massa folk runt omkring mig, Stina Cebers o Anders Gullstrand med mekaniker bland annat. Jag uppfattar ganska tidigt att vi har rullat o att jag har brutit benet men känner mig lugn kanske tack vare att jag har bra folk runt omkring mig, kändes nästan som om dom var mer oroliga än va jag var. När sen ambulansen kommer så gör dom sitt jobb med sprutor o stabiliserar upp benet. Så när de kom så är man ju en patient som vilken annan. Och så känner jag mig egentligen till den dagen jag fick åka hem. Alla var verkligen trevliga på sjukhuset och i skogen och var ett stort stöd under tillfrisknandet. Sjukhusvistelsen och resan hem gick väldigt bra. Jag lämnade sjukhuset för flyg hem KL 9.00 den 21 juni och satt hos min farmor o farfar KL 10.45 i Mjölby. Har hela tiden känt sedan jag låg i skogen på Gotland att jag ville tillbaka till rallybilen o köra igen o den känslan har definitivt inte försvunnit. Jag o Erik har pratat ett par gånger o han är inte avskräckt av händelsen snarare tvärt om.

Nu när jag har sett bilen så kan man ju konstatera att det hade ju varit lättare o komma hem o bara behövt tvätta av den men det är bara att ta nya tag. Som det ser ut nu så är det bara karossen som är dålig. Vissa små grejer behöver också bytas ut men det är inga stora skador utöver karossen som det ser ut nu. Även att jag vill komma tillbaka genast så sätter rehabiliteringen stopp för en snabb comeback. Jag ska vara fullt frisk om tre månader och jag inser att det inte är någon större idé att sätta sig i o köra innan dess, tyvärr. Det är bara att bryta ihop o komma igen som dom säger. O brutit har jag ju redan gjort bokstavligt talat så då är det ju bara att komma igen kvar! Jag ska naturligtvis ut o titta på tävlingar till dess att jag kör själv igen. Man måste ju heja på sina Fordkompisar i SM och även i följande Cup-tävlingar.

Ni kan följa hur det går för mig att komma tillbaka på min nya hemsida. www.fredriklindh.com

Sen avslutar jag med att återigen tacka alla som hört av sig och stöttat på olika sätt. Det värmer o det känns tryggt att vi rally åkare är som en familj när det händer saker i skogen.

Mvh Fredrik Lindh




2006-06-04: Ny seger för Lindh.
Det blev tillslut en enkel klasseger för Fredrik Lindh när Öppna Östgöta Mästerskapet i rally fortsatte med andra deltävlingen i Kisa på lördagen.
4 bilar i klassen var anmälda, Danne Lundh, Andreas Abrahamsson (A förare), Johan Andersson och Fredrik Lindh (B-förare). En Etanol Ford mot tre Peugeot bilar och det började bra på den första av fyra sträckor. Tiondels lika med Johan Andersson som för övrigt kör Fredriks gamla bil. På sträcka två fungerade inte körningen och Fredrik tappade 2 sekunder till Johan. Men på sträcka tre fungerade körningen bra igen trots några riktiga sladdar i början av sträckan. Här gjorde Danne Lundh något för han tappade runt 40 sekunder och Johan slog i en sten så ena bakhjulet stod helt galet. Johan kunde dock ta sig i mål men sekundfighten försvann mellan de bägge förarna. Tvåa efter Fredrik vart nu Andreas Abrahamsson följt av Johan och Daniel.
Andreas vann sin förarklass och Fredrik vann B-förar klassen.
- Det känns riktigt bra att vinna och att vara snabbaste grp N bil, säger Fredrik. Den här nya miljöbilen är ju inte testad på grus så mycket o jag själv är lite rattrostig. Men farten blir bättre o bättre för varje kurva o min kartläsare Jörgen Carlsson är jättebra med sin erfarenhet. Så nu ser jag fram emot Gotland om två veckor där Ford cupen kör en deltävling.


Fredrik Lindh Motorsport




2006-05-25: Totaltrea och klasseger för Lindh.
Efter fyra inställda rallyn under våren var det nu äntligen dags för grus premiär för MSK Kvarnvingarnas Fredrik Lindh. Den nya Ford Fiestan skulle testas i Östergötlands femte RS deltävling.

Jag ville bara ratta av mig lite på en sprint för att känna på bilen. Sist jag åkte tävling var det ju vinter o vi har ändrat lite på inställningarna på bilen. O dom inställningarna var det inget fel på, ler Fredrik.

En två kilometer lång sträcka skulle köras 3 gånger runt Toverums motorbana utanför Valdermarsvik. Vädret var inte det allra bästa då det under två timmar hade regnat fram till start. Förhållandena var svåra då det var mycket vatten o lera på banan men trots det lyckades Fredrik sätta snabbaste tid i klassen. Banan torkade upp mer o mer o några av de små onödiga missarna från första åket skulle rättas till. Andra åket blev också mycket bättre, hela fyra sekunder snabbare och tredje tid totalt!

Det gick jäkligt bra! Vi hade någon onödig sladd kanske men i övrigt var det mycket bra. Det är kul när man med en grupp N bil slår värstingtrimmade golfar och Volvos men bilen var helt fantastisk, säger Fredrik.

Inför tredje omgången låg Fredrik 4 sekunder före tvåan i klassen och på en total tredje plats. - Det började regna lite igen så taktiken var att göra ett bra åk utan misstag. Vi var en sekund långsammare än i andra men det räckte till klasseger o en total tredjeplats vilket är mycket roligt, säger en glad Fredrik.

Närmast väntar Östgöta DM i Kisa den 3 juni för Fredrik Lindh motorsport. Då är det ett skogsrally med noter o det är något helt annat en än sprint men grus säsongen kunde inte ha börjat bättre.


Fredrik Lindh Motorsport






<- Tillbaka






Nästa deltävling:
E-cupen:
Hammarslaget 04/05


Rally SM:
Rally Nyköping 10-11/05


Rally VM:
Vodafone Rally de Portugal 09-12/05


Svenska RallyCupen:
Violen-Rallyt 18/05




Foto:
Ekrundan Light.
© emotorsport.se © emotorsport.se © emotorsport.se © emotorsport.se

Svenska Sprintserien 1.
© emotorsport.se © emotorsport.se © emotorsport.se © emotorsport.se

Rally Anderslöv.
© emotorsport.se © emotorsport.se © emotorsport.se © emotorsport.se

Stenbocken Sprinten.
© emotorsport.se © emotorsport.se © emotorsport.se © emotorsport.se



 Â© Ericsson-Motorsport, emotorsport.se - 1999-2024.